donderdag 15 oktober 2015

Actie !


Ik was een gamer. Ooit in het prille begin van de Personal Computer. Dat heeft altijd mijn interesse getrokken en eigenlijk ben ik de dag van vandaag nog steeds een gamer. Soms gewoon een spelletje via facebook of op de smartphone, maar ook op pc of een console.
Het voordeel van een console is dat eens je die gekocht hebt alle spelen die er voor uitkomen kunt spelen. Dit is niet zo bij pc-games. Dan moet je pc vaak beschikken over de laatste krachtige processor of genoeg grafische kracht kunnen toveren uit de beeldkaart.
De eerste xbox hebben wij hier nooit in huis gehad omdat ik toen nog echt een pc-gamer was. De tweede console van Microsoft haalde wel onze huiskamer en daar hebben we echt al veel plezier aan gehad maar de laatste tijd komen daar toch mankementen aan. De lade waar de DVD's in moeten gaat vaak niet meer open, de nieuwste games worden er niet meer voor gemaakt,....  Er is ondertussen een derde generatie uitgekomen (met de naam Xbox One; raar maar waar).
Bijna 2 jaar geleden ondertussen en dus zijn de prijzen al wat gezakt en krijg je eigenlijk een beter toestel. Grotere harde schijf, meer games beschikbaar en dat dus allemaal voor minder geld. Maar als ik een nieuwe console aanschaf doe ik steeds een prijzen onderzoek (beetje beroepsmisvorming aan het worden dus). Waar haal ik dezelfde console goedkoopst?
En toen kwam er een pracht van een actie voorbij in de Carrefour Hypermarket. In het 'sinterklaasboekje' van de keten staat op pagina 70-71 een knappe prome : ruil je oude, werkende console in en ontvang een korting van maar liefst 25% !!! Zitten daar nu ook addertjes onder het gras? Wel, laten we even kijken. De zijn zo vriendelijk om alles in stappen uit te leggen.

Stap 1 : breng de oude console (met toebehoren en werkt) naar het onthaal van de winkel.
Stap 2 : ontvang kortingsbon van 100 €  bij aankoop van de nieuwe console (toevallig de versie met een prachtgame die ik toch zou aanschaffen, ideaal dus!)
Stap 3 : Gebruik de kortingsbon bij aankoop van de nieuwe console.

Dat lijkt toch duidelijk... Maar dan zie ik dat er datums staan boven stap 1-2 en ook nog andere datums voor stap 3. En dat is me dus niet duidelijk.
Je kan duidelijk zien dat de game die bij de console zit pas uitkomt op 10 november. De kortingsbon gebruiken in stap 3 kan pas vanaf 1 december?

Tijd dus om de klantendienst eens te bellen. Helaas konden ze daar zelf ook zo niet direct een antwoord geven maar ze hebben er een 'case' van aangemaakt en dus wacht ik vol spanning op hun antwoord. Als ik iets meer weet zal ik deze blog ook updaten. Het kan misschien ook andere mensen helpen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten