dinsdag 7 januari 2014

Dashcam

Ik heb er ook eentje !  Echt hoor : een dashcam. Alleen al voor zo'n graaf woord wou ik dit graag hebben, dat klinkt toch he DashCam. En stel je voor dat ik ooit zo'n mooie meteoriet kan filmen zoals hier.
En ja ik heb ook al filmpjes met mijn gewone camera gemaakt over het verkeer in St-Niklaas. Maar nu er zoveel camera's over zijn zal dit probleem alleen maar vergroten. Er zit bijna in ieders broek of handtas een camera (smartphone). Dat deze chauffeur zijn kerstcadeau nodig had is wel duidelijk. 




Onlangs nog moeten remmen voor een fazant maar helaas stond de camera niet aan. Deze zou normaal automatisch moeten aan gaan en werkt zelfs met bewegingsdetectie. Er is nog wat instelwerk aan. Gelukkig weet ik nu dat ik, mocht ik ooit iets serieus tegen komen, eerst alle nummerplaten onherkenbaar moet maken en voor de nodige privacy moet zorgen.
Toch waren wij hier serieus verschoten over de mogelijke straf die de chauffeur zou kunnen krijgen : maximaal 10 jaar. En sommige mensen die echt iemand doodrijden krijgen minder.... Raar toch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten