woensdag 15 januari 2014

Typen


Ik snap dat dus echt niet he... waarom leren ze nu niet op school typen in de lagere school. Ze werken er met computers, hebben klassen vol met computers, mogen ook op school vaak dingen op de computer doen maar deftig typen zit niet in de eindtermen ????
Oké, misschien zal ooit het toetsenbord zoals we dat nu kennen verdwijnen en alles met 'touch' werken maar voorlopig lijkt dat toch nog wel een tijdje te gaan duren. Dit artikel is al 2 jaar oud maar veel is er toch nog niet veranderd. Ik typ ook nog niet zo heel snel op een tablet dan dat ik dat op een toetsenbord kan.
Dat mijn kinderen dat niet leren op school vind ik de dag van vandaag echt onverantwoord. Het is zoveel makkelijker als je er goed in bent.
Elmer hebben we ooit tijdens zijn middagpauze een cursus op school laten volgen maar dat was precies meer vrijblijvend. Nooit moest die thuis oefenen.... raar toch? En dus heb ik me er toen zelf mee bezig gehouden. Dat is goed gelukt. Sinds vorige week volgen Idris en Kene nu ook een cursus. Bij een logopediste.
Elke dag moeten ze dan hun oefeningen door sturen naar haar e-mailadres. Ze komen elke keer weer enthousiast terug en ik ben benieuwd of het na 10 keer al vlotjes zal gaan. Op de foto zie je Idris die zijn trui over zijn handen legt terwijl hij zijn oefening maakt. Flink hoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten