zondag 7 juli 2013

ik en de bib

Boeken lezen is echt niet mijn ding, nooit geweest eigenijk. Nele wel, zeker nu ze een E-reader heeft. Gelukkig neemt ze dat ding niet mee naar strand want heel erg zandbestendig lijkt dat ding toch niet. Nee, we gaan hier jaarlijks naar de bibliotheek en deze keer was ik ook mee.
En dus keek ik wat rond en na wat zoeken toch een leuk boek gevonden. Dat vond ik al straf van mezelf.
Gisteren zelfs een poging gedaan om hem op strand te lezen en dat ging traag maar zeker. Dat traag ligt wel aan mezelf. Ik lees niet graag en ben snel afgeleid.
Monza en Noordkaap (en dan vooral deze laatste) hebben wel mooie liedjes maar als ik zanger Stijn Meuris (niet van de chocolade dus) hoor op TV of radio dan moet ik daar niet veel van hebben. En nu lees ik een boek van hem. Echt raar dus. Maar net zoals de muziek is het boek goed geschreven.
'Stijn en de sterren' is natuurlijk een boek over het heelal (en omstreken) en daar had ik zelf ook atijd al zweverige gedachten bij in mijn jeugd (en nu soms nog hoor).
Al die mooie foto's van planeten. Ik vraag mij soms af waarom daar zo weinig van in de media komt. En hoe Stijn zijn kijk op het heelal veranderd is tegenover vroeger, daar kan ik me in vinden.... Misschien vanavond nog eens die sterren applicatie downloaden op de tablet.... want op zee is echt weinig lichtvervuiling.

Ohja... en ik heb nog een ander boek uitgeleend maar daar ga ik het nu niet over hebben
...

1 opmerking:

  1. Heb je nooit Stijn Meuris zijn voorstelling zien/horen geven? "Stijn en de sterren" is op TV geweest. Hij is daar zo door gepassioneerd, écht wonderlijk om bezig te zien en horen, vond ik dat.

    BeantwoordenVerwijderen