zondag 9 maart 2014

Einde vakantie

Zo de krokusvakantie is klaar. Onze Disneyreis is ook achter de rug en ik moet eerlijk toegeven dat Nele gelijk heeft. Ze vertelde me dat ze vond dat mijn laatste blog zo negatief klonk. Ik heb hem eens herlezen en inderdaad, dat lijkt zo.
Die blog is geschreven in mijn bed vanop m'n smartphone terwijl zij (Nele dus) in haar boek aan het lezen was en al gauw naar dromeland vertrok. Ik wou er nog veel meer bij schrijven maar dat duurde langer dan gedacht en ook ik werd al wat moe.

Eerste selfie 



De tweede dag Disney was echt de max. We begonnen dan ook meteen met de topper der toppers : de crush coaster van Nemo. Er stond dat het 85 minuten wachten was, maar dat waren er voor ons maar 55. Ondertussen ging Nele onze fastpass activeren. Dat deed ze de hele dag trouwens.
Elmer heeft dus ook zijn eerste 'overkop' gedaan. Het voordeel in deze parken is dat je die overkop niet op voorhand kan zien. Ze zijn overdekt en vaak in het donker of met speciale lichteffecten. Wij steeds met ons 4-tjes erin. Mijn favoriete attractie, die de space mountain 2 van de dag ervoor doet verbleken bij de zon, heet vanaf nu Rock 'N' Roller Coaster met als thema Aerosmith. Man, die was echt zalig. Zo in het donker en met heel veel show....razendsnel weggeschoten worden ! En dan die muziek van achter in je stoel .... heerlijk !!!!!
Oké, je moet natuurlijk vaak aanschuiven in pretparken.... dat hoort erbij. Maar voor de topattracties hebben we dat er echt voor over (en natuurlijk helpt die fastpass als je hem goed gebruikt ook een beetje).

Wat me het meest zal bijblijven is de bovenstaande attractie :  enkel Idris en ikzelf waagden ons aan deze superlift. Je gaat onderaan de flat in de super gedetailleerde kelder staan aanschuiven. Je wordt verwelkomt door mensen die allemaal verkleed zijn en het verhaal neemt je meteen mee. Enige minuten later zitten we samen op een bankje met enkel een riempje rond ons middel. De enige attractie waar ik zelf schrik in had. En ik vermoed dat ik Idris even hard heb geknepen dan dat hij bij mij deed. Maar toen we er uit kwamen voelden wij ons superstoer !!!  Het was geweldig !
En toen de avond viel en alles mooi verlicht was, maakten we ons klaar om in schoonheid af te ronden : de show 'magic dreams', waar ze met een licht, vuur en filmspektakel alle bezoekers van het park met een goed gevoel naar huis laten gaan. En of dat zo gelukt is !!!!

Alleen al voor die 20 minuten zou ik zoveel geld willen spenderen. Onvergetelijk !  Ik heb een stukje gefilmd en zo af en toe op pauze gedrukt (vandaar dat de overgangen soms wat raar zijn)




Wie de show volledig wil zien en niet naar Parijs kan (of wil) heeft op youtube de kans. Je kan hem hier vinden maar weet wel dat hij live echt ongelofelijk overkomt !!!!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten