zondag 2 november 2014

flix je net

Wat doen we zoal in de herfstvakantie? Nee, geen reisje of citytrip. Zelfs een museum bezoeken zit er deze keer niet in. In de herfstvakantie blijkt het enorm goed weer te zijn. Beter zelfs dan de eerste weken van juli qua temperatuur. Deze herfstvakantie is niet alleen super om eten te testen (zie blogje van gisteren) maar dus ook van online diensten. Begin deze week toch maar een gratis testaccount gemaakt bij Netflix. Ja, dat heeft eigenlijk nog lang geduurd. Ik kijk graag naar films en series. Meestal films in de bioscoop en series achter het computerscherm (soms via HDMI toch ook op het TV-scherm). Maar nu Netflix in Belgiƫ te verkrijgen is en ik toch regelmatig van mensen daar vragen over krijg, wil ik dat nu vooral zelf testen.... Dus de herfstvakantie leek ideaal omdat we dan wat meer tijd hebben.


Dus meteen de serie 'Fringe' proberen verder kijken via onze computer en dat was zeer aangenaam. Overzichtelijk hoeveel seizoenen er zijn en hoeveel afleveringen er bestaan per seizoen. En als je begint te kijken dan geeft netflix je net geen 20 seconden van de eindgeneriek om meteen door te gaan naar de volgende aflevering. Uiteraard helemaal zonder vervelende reclame !
Ik geef toe dat ik ook wel al enkele afleveringen via andere websites heb 'gestreamed' maar toen had ik nooit de nederlandse ondertitels. Bij Netflix kan dit dus wel. Audiotaal en ondertitels zijn te kiezen. Daarnet nog een optie ontdekt waardoor die ondertitels niet meer in het geel komen maar in het gebruikelijke wit. Voor mensen die dat ook willen en die optie niet vinden ... call me.
1 maand gratis Netflix ( daarna 7 euro) lijkt niet zo heel veel. Nu de kids het ook ontdekt hebben dat het via de playstation en de xbox 360 ook makkelijk te bekijken is, zijn zij ook verkocht. Alle afleveringen van Barbie (maar welk seizoen weet ik niet) door Kene en Idris, terwijl Elmer alle Batmanfilms heeft gezien en nu voor the Lord of the rings films wil gaan....
De volgende series staan dan nog op mijn verlanglijstje. Hopelijk kom ik dan toe met die maand gratis of ik moet nog een nep account aanmaken voor nog eens 1 maand extra.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten