dinsdag 4 november 2014

gamer

Er was ooit een tijd waarin ik mezelf als gamer zag. Ik speelde alle toptitels zo snel mogelijk uit. Meetal alleen de singel-player. Misschien is het daar wel ooit misgelopen. Tegenwoordig is het logisch dat je ook de multiplayer speelt tegen vrienden online. Maar ik heb geen vrienden die ook dezelfde games speelden....
Vandaag komt de zoveelste Call Of Duty uit en helaas zijn deze games veel meer gericht op de multiplayer. Elmer ziet dat wel zitten. De game industrie is ook slim en brengt special editions uit. Wie het spel op voorhand besteld krijgt meer. Bij deze COD krijg je 1 dag eerder toegang op de servers, extra exclusieve wapens en meer XP. Je krijgt dan eigenlijk extra's en dit 1  dag voor de officiĆ«le release. Knap gezien en het werkt nog ook. Toch zijn er enorme prijsverschillen voor dezelfde game. Als ik dit spel voor Playstation 4 bestel bij Softwareshop of Game mania dan betaal je 69.90 euro (je bent dan wel zeker dat je dat spel hebt op de release datum). Deze keer ging ik daar niet zoveel aan uitgeven en bestelde ik ruim op tijd (23 oktober) bij Collishop het spel aan 56.90 euro. Dit bleek de scherpste prijs van alle onlinewinkels.


Maar 'Day Zero' (zoals deze editie genaamd wordt) lag op 3 november helaas niet in de winkel. Toen ik daar onwennig in de Colruyt aan het zoeken was naar de Collishop afdeling en even later in de computer had opgezocht of mijn bestelde game er al lag bleek al gauw waarom Colruyt de laagste prijs garandeerd. Het zou pas 7 november klaar liggen. Nee, dit was onaanvaardbaar.
Hup de fiets op richt shoppingcenter want daar had je de Bart Smit. Zij verkopen toch ook games.

Wat een geluk dat ik hier de Day Zero editie zag liggen. Straffer nog : 58.90 euro !! Niks op voorhand te bestellen (zoals bij Game mania verplicht is wil je die versie hebben). Meer dan 10 euro goedkoper en daarbovenop kreeg ik nog een cadeaubon van € 5 gratis en een krasbiljet om een prijs te winnen !!! Wees maar gerust dat ik blij ben en hoop dat Elmer veel plezier aan deze game zal beleven.... Misschien speel ik ooit wel eens de singleplayer, maar zelfs dat zit er voorlopig niet in want eind deze maand komt mijn game Far Cry 4 uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten