woensdag 20 mei 2015

Eurosongfan - Building Bridges

***Update onderaan foto***
Ik steek het niet onder stoelen of banken : ik ben eurosongfan. En dat al een hele tijd. Ik kijk er graag naar en vind het elk jaar weer super spannend. Het is ook altijd zo moeilijk in te schatten hoe het nieuwe Europa zal stemmen.
Gelukkig dat wij Belgen steeds van onze inzending het gevoel hebben dat we kunnen winnen. Dit jaar is dat niet anders. Al hoewel ik daar dan zelf graag aan  toe voeg dat het ook van de concurrentie af hangt. Zoals vorig jaar met mevrouw Wurst. Toen was ik echt al van voor de show overtuigd dat ze ging winnen en ik hoor dat lied nog altijd zeer graag.
Maar in eurosongland is veel veranderd. Dat het nu eigenlijk drie topshows zijn in 1 week tijd, de nummers op voorhand te horen en te bekijken zijn en dat voor de rest echt alles kan....  Ik vind dat allemaal ok. Als ik dan hoor tijdens de eerste halve finale dat mijn dochter zeker 4 van de 16 liedjes kan meezingen ben ik jaloers dat dat in mijn kindertijd ondenkbaar was.
Superfijn ook dat ze ook door de eurosongmicrobe is gebeten.
Ook de show rond elk liedje is (gelukkig) geëvolueerd. Lichtspektakel en mooie schermen kunnen een nummer maken (of kraken) en dat is wat naar mijn mening bij onze Loic een beetje verkeerd uitgevallen. Ik had daar totaal iets anders bij verwacht.
Nu uitkijken wat de tweede halve finale zal brengen. Volgens Kene maakt Israël veel kans met hun liedje. Wat spannend allemaal. Wie weet winnen wij zaterdag het 60ste eurosongfestival en indien niet dan steek ik het deze keer niet op het liedje maar op de show erom heen.... (of de sterke concurrentie natuurlijk)

Update : en dan was er die tweede halve finale die ikzelf nogal matig vond. Het enige lied dat er dan helemaal uitsprong was dat van Israël (Golden boy). Niet voor niks werden ook zij als allerlaatste afgeroepen om het lijstje van de finalisten kompleet te maken.
 Durf er bijna voor wedden dat zij zaterdag dé concurrentie zijn voor Loic. Benieuwd hoe iedereen het op de finale gaat doen en hoe Europa gaat stemmen. Superleuk dat Belgium nu toch weer hoopt op een top 5 (en stilletjes ook van de nummer 1) !

Dus kleine pronostiek :
1 : Israël - Golden boy
2 : Rusland - A million voices
3 : Italië - Grande amore (die moeten nog voor het eerst zingen, net zoals Australië maar Kene denk dat ze toch top 5 halen vandaar ook in mijn lijstje)
4 : Australië - Tonight again
5 : België - Rhythm inside
6 : Zweden - Heroes
7 : Servië - Beauty never lies
8 : Georgië : Warrior
9 : Ledland - Love Injected
10 : Griekenland - One last breath

Misschien verander ik deze top 10 nog wel tijdens de live uitzending !
En nu gauw nog dit uitprinten en genieten van een geweldige show !

Schrijven jullie in de reacties hieronder wie jullie favoriet is ?

1 opmerking:

  1. Je pronostiekje is niet zo slecht he! Ze moeten alleen op een andere plaats gezet worden denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen