zaterdag 5 september 2015

3de keer goeie keer...

Nu de zomerse temperaturen weer wat achter ons liggen klinkt het misschien stom om nu nog gin glazen te kopen. Maar ach, een drankje in het juiste glas doet zoveel meer. Misschien is dat alleen maar iets dat wij in ons hoofd steken.
Mijn zoektocht naar mooie glazen begon slecht. In de lokale Carrefour bleken ze die niet te verkopen. Dan maar eens online kijken.... Bol.com
Mooi en nog prijslijk ook, alleen heb ik wel mijn twijfels of die hier heelhuids gaan geraken tegen ons eerst komende verjaardagsfeestje. Elmer wordt immers weer een jaartje ouder. Zijn 'sweet sixtien party' is gelukkig al achter de rug en daarvoor hadden die glazen echt niet gemoeten. Een vuurkorf, bier en cola en muziek die net iets te luid staat met een hoop vrienden was nu niet echt mijn eerste gedacht maar hij vond het reuze. Dat telt ook. Ik merk aan mezelf dat goede afspraken met tieners nog meer nodig zijn dan ik had kunnen denken.
Terug naar Bol.com. Daar ze ook kattenvoer verkopen en wij onze drie katten niet willen uithongeren kocht ik nog een zak van 10 kg erbij. De dag later werd alles geleverd maar al gauw bleek dat er van de 6 glazen er maar 5 heel hier zijn geraakt. Geen paniek, gratis retour !
Even alles een goed nagelezen op hun website en alles zeer klaar en duidelijk uitgelegd gevonden. Alles in een doos met een retouradres dat ik via mail toegestuurd kreeg. Jammer dat ik dus alle 6 de glazen (of wat er van overschoot) moest terugsturen. Dan had ik er toch op zijn minst al 5 gehad.
Dagen gaan voorbij tot plots een mailtje in mijn box verschijnt dat ze alles goed ontvangen hebben en dat ze een nieuwe doos met 6 glazen gaan opsturen. Spannend of deze het gaan overleefd hebben.
Er wordt aan de deur gebeld en ik doe open : 'Sorry Mijnheer, maar ik denk dat het gebroken is hoor. Volgens mij heb ik dat toch zo aangeboden gekregen.' zei de koerier. "Dan zitten wij in hetzelfde schuitje mijnheer, kan gebeuren toch?" antwoordde ik vriendelijk. "Helaas mogen wij dat niet meteen terug meenemen en zal uzelf dat retour moeten zenden. Wees maar voorzichtig bij het open doen dat u zich geen pijn doet", zei de koerier nog bezorgd. Hij had beter zelf voorzichtiger geweest met mijn pakje.
Terug contact met de klantendienst die zich, deze keer via telefoon, verontschuldigde voor het ongemak. "Deze keer ga ik ze niet ruilen maar gewoon terug sturen en meteen dezelfde weer bestellen zodanig dat u ze morgen al meteen kan ontvangen, hopelijk dan zonder scherven." Maar ondertussen kosten die glazen al 5 euro meer ! Gelukkig dat ik dat optijd had gezien en dus na wat aandringen een cadeaucoupon van 5 euro. Toen ik de bestelling wilde afronden zag ik dat er nog eens 2,5 euro afging. Blijkbaar had de vorige omruiling een vertraging opgelopen en daarvoor kreeg ik nog eens een extra korting op een volgende bestelling.

Als we deze middag gin tonic drinken uit mooie glazen dan weten we dat alles toch goed komt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten