maandag 28 december 2015

Xenius

We waren met enkele collega's uitgenodigd op een verjaardagsfeestje van 1 van de bewoners op het werk. Ze hadden de zaal mooi versierd en we mochten heerlijke hapjes proeven. Ook kwamen ze daar regelmatig rond om de glazen te vullen. Heerlijke cava, daar was iedereen het over eens.
Een paar dagen later in de refter groeide het idee om eens uit te pluizen wat zo'n fles cava kost en misschien moesten we maar eens een groepsaankoop doen.
"Xenius cava ? Nee mijnheer, die kunnen wij niet bestellen !" klonk het bij de Colruyt en ook de wijnverantwoordelijke van de delhaize wist ons te vertellen dat ze (jaja, het was een vrouw) hier ook niet kon aangeraken. Gelukkig is het internet één van mijn beste vrienden.
Een paar muisklikken later wist ik al meteen de prijs van een fles : 8 euro.
Er werd een lijstje opgesteld en een tijdelijke whatsappgroep waar iedereen die we kenden een bestelling kon plaatsen. Na een kleine week sloten we af en konden we bestellen in de hoop alles geleverd te krijgen tegen de feestdagen.
86 flessen !!!!  Mooi maar ik kon ze allemaal eerst voorschieten. Reken dat zelf maar eens uit. Gelukkig betaalden de collega's snel terug maar volgende keer vraag ik eerst hun centen denk ik.
De levering liep niet zo heel vlot maar toch werd alles op 24 december geleverd. Een pak van mijn hart. 
Ik liet de leverancier weten dat ik alles uiteindelijk ontvangen had en vroeg of ik een korting kon krijgen bij een volgende bestelling. Gelukkig antwoordde hij daar positief op en dus kan het goed zijn dat we na de feestdagen nog eens een groepsaankoop plannen. Mochten jullie bij het lezen van deze blog daar ook wel voor te vinden zijn laat gerust een reactie achter.


Op is op....

De beste Cava ooit om bij de kerstboom uit te sloeberen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten