zaterdag 9 november 2013

Wat een gedoe



Facebook is een sterk medium geworden. Dat is wat ik deze week heb onthouden. Ik leg het even uit.
Telenet heeft een knappe actie aangekondigd waarbij nieuwe klanten een ipad mini cadeau krijgen. Niks mis mee, dat doen zoveel bedrijven : tijdelijke acties, voor nieuwe klanten...  Kranten doen dat ook bij nieuwe abonnementen, zelfs als je je badkamer laat renoveren kan je soms er een bongobon bij krijgen.  Acties zijn leuk.
Maar natuurlijk is dit voor bestaande klanten altijd wel wat sneu. Die krijgen dan niks. Ik weet nog goed in de beginjaren van Telenet. Ik ging naar de grote markt van Sint-Niklaas waar de Telenetbus langs kwam en daar konden we dan zien of onze straat wel aansluitbaar was !!!  Toen was Telenet nog niet overal beschikbaar. Megablij dat het eindelijk ook bij ons het geval was, vooral voor die stabielere verbinding en grote snelheid waarmee je dan kon surfen. Dat ik daar 10.000 frank voor moest betalen nam ik er graag bij. En daarna nog eens een waarborg van 2.000 frank op de modem. Het was zo.
Natuurlijk is dat niet leuk als je jaren later dan hoort dat het gratis aansluitingen weggeeft aan nieuwe klanten. De pinoniers hebben Telenet groot gemaakt. Wij maakten zelfs reclame en probeerden zoveel mogelijk mensen ook aan te sporen om naar Telenet over te stappen.
En nu met die ipad zijn er bepaalde telenetklanten die dat zelfde gevoel hebben zoals ik jaren geleden. Ze hebben een facebookpagina opgezet en natuurlijk gaat dat heel snel rond. Ze zeggen er niet bij dat vaste klanten deze ipad mini met 70 euro korting kunnen kopen. Tot daar nu, maar heel het land heeft het geweten. Telenet had het moeilijk want zij zijn juist een bedrijf dat moeite doet om naar hun klanten te luisteren. Zo zijn de vervelende achtergrondgeluiden bij het telefoneren naar hun klantendienst volledig verdwenen, geven ze al eens een gratis film als compensatie,.... maar daar is toch nog een lange weg af te leggen.
Maar of ik nu loop te zagen ?  Nee! Ik ben altijd al een heel tevreden telenetklant geweest. Ze groeiden zo goed mee met mijn noden : verhogen van snelheden (gratis), verhogen van data-limieten (gratis), all-in-one pakketten...
En nu, na al die heisa in de media komen ze met een klantencharter !!!  Geweldig vind ik dat. Ik heb me natuurlijk al opgegeven. 100 werknemers van Telenet willen met 4 vaste klanten komen praten. Dus 400 klanten die hun zeg kunnen doen. De andere kunnen dat via mail of de ideeĆ«nbus.  Ben echt eens benieuwd wat dat gaat geven.
http://snap.telenet.be/goed-om-weten/artikel/we-starten-met-rond-je-tafel-gesprekken



Geen opmerkingen:

Een reactie posten