donderdag 18 september 2014

Droomjob

Gelukkig dat mijn zus mij op voorhand had ingelicht want anders had ik het niet gezien. Het tv-programma Volt is nou niet echt mijn wekelijks hoogtepunt op televisie (dat is eerder op donderdagavond met Geubels en de belgen natuurlijk).


Het ging deze keer dus over thuisverpleging en een collega van mijn zus wordt gevolgd op zijn fietsronde door Belsele. Plots komt mijn ouderlijk huis in beeld en bellen ze aan bij de buren. Raar om zo je buurman van vroeger in zijn naakie op teevee te zien. Ik schrok zelfs dat hij dat wou doen, dat zou ik hem zeker niet gegeven hebben. Ik weet nog hoe ik als jonge knaap met het hondje Dobbie mocht gaan wandelen...
Vaak komen op die reportages reacties van mensen zoals : 'ge moet het maar doen' tot zelfs 'amaai, respect...'
Maar eerlijk : ieder zijn job toch?!  Als je maar zelf heel graag doet wat je doet, dan maakt wat je doet helemaal niet uit. Wees daar maar lekker egoïstisch in, dan heb je steeds de droomjob die je wou.



1 opmerking: