vrijdag 26 september 2014

Positief

Woensdag kreeg ik volgend smsje toegestuurd :

"O positief! Jij bent 1 van de extra 240 donoren met bloedgroep O+ die we dringend nodig hebben. Kom jij zeker langs voor je bloedgift? Rode Kruis"

En dat heeft dus gewerkt. Ik ben voor de tweedemaal dit jaar bloed gaan geven. Dat lijkt makkelijker dan het is geweest want het was een dag vol hindernissen. Na het werk bloedgeven lijkt ideaal maar niet in Wintam (city). De mensen die al eens in Wintam zijn geweest zullen misschien wel begrijpen wat ik nu bedoel. Wintam centrum is meer een kleine verzameling van zeer smalle straten. Zelfs zonder voetpad soms. Dat opzich is al bijzonder maar wat als ze daar een kraan moeten plaatsen om een huis te verbouwen.... dan krijg je omleidingen voo alle verkeer ! Zelfs voetegangers en fietsers kunnen niet meer door.



Gelukkig zijn de Fortis filmdays weer van start gegaan! Lekker uitblazen in mijn vertrouwde cinema aan een nog goedkoper tarief ...



Een rampenfilm zie je best in een cinema en dus was onze eerste keuze 'Into the storm'. Geweldige effecten en zelfs wat humor. En dan de volgende avond alweer met Sam naar een geheel ander genre 'The Drop' van regisseur Michaël Roskam. Knappe acteerprestaties en Matthias Schoenaerts.... genieten dus. En ik versta echt niet waarom er niet meer mensen in de zaal waren... Oké, 22.30u start de film en twee uur later is hij klaar... maar slechts 4 euro he (Ja Sam, 2 euro parking lijkt dan plots veel he). Misschien moet ik volgend jaar een 'Filmfeestje' organiseren en trakteer ik iedereen om met een hele bende naar de film te gaan... Filmdays 2015 noteer ik bij deze in de agenda. Jullie ook ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten