maandag 16 november 2015

Bancontact

Het is naar aanleiding van dit artikel dat ik deze blog schrijf. Jullie weten wel dat ik hou van allerlei nieuwe apps op mijn smartphone. Meestal neem ik voldoende de tijd om ze te testen. Soms zijn het blijvertjes en soms zijn ze al na een paar dagen weer van mijn toestel verdwenen. Omdat ze rommel zijn of omdat ik er mijn schijfruimte niet wil verspillen aan een app die ik niet gebruik.
Zo ook ging het met de bancontact app. Toen ik deze app voor het eerst zag was ik meteen enthousiast : dit was de moderne manier van betalen !
Je registreert je toestel en hup.... makkelijk andere mensen betalen met de app. Gewoon kiezen of je geld wil ontvangen of wil betalen; bedrag instellen en de app genereert een QR-code (zo'n moderne streepjescode in het vierkant). Ook superhandig maar om die te kunnen lezen heb je een andere app nodig.

Maar omdat niemand in mijn familie, vriendenkring of kennissen de bancontact app gebruikte verdween ze van mijn smartphone.... tot ik dus dat artikel las. De colruyt is nu niet meteen mijn favoriete winkel maar dat je daar kan betalen met je smartphone en die app vind ik alvast een pluspunt dat kan tellen.
Ik weet dat er nu meer mensen deze app ook gaan installeren (en misschien wel gebruiken) want heel veel collega's gaan wekelijks naar de colruyt. Het lijkt wel of heel Bornem betoverd is door de magie van de kortingskaartkorting aan de kassa en de garantie van steeds de laagste prijs. Nu maar hopen dat ik binnenkort als ik eens iemand geld moet geven het met deze geweldige app kan doen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten