zondag 14 oktober 2012

Stemmen maar

Joepie ! We trekken weer naar de stembus. We staan er niet altijd bij stil maar we gaan er steeds van uit dat die bij ons eerlijk verlopen.... En nu het rode potlood al voor de helft van het land vervangen is door een computer hoop ik maar dat er niet te veel problemen zullen zijn.  Een gezegde dat is vaak hoor : "computer zijn een gerief, als ze werken".
Ik heb deze week toch ook maar eens die stemtesten gedaan op verschillende website. Daar kreeg ik 25 stellingen en ik mocht antwoorden met akkoord of niet akkoord. Ook wel met geen mening maar daar doe ik niet aan. Maar wat ben ik geschrokken zeg. De partij die al jaren mijn voorkeur kreeg bleek nu helemaal onderaan te staan. Gelukkig kon ik op "meer uitleg" klikken om zo te zien wat die partij daar geantwoord had en ook waarom. Toch had ik nog geluk dat de partij waar ik absoluut niet wou voor kiezen niet bovenaan kwam te staan.

Meteen dacht ik dat moesten de verkiezingen niet enkel een bolletje kleuren zijn maar antwoorden op stellingen de verkiezingsuitslagen geheel anders zouden zijn. Beter ?  Daar valt over te debatteren.
Hopelijk gaat iedereen vandaag voor 'de goei' stemmen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten