dinsdag 27 november 2012

Groene kousen

Mijn zus had naar de film “de rouille et d’os” met Matthias Schoenaerts en Marion Cotillard gekeken. Deze nog op mijn lijstje. Ik heb die nooit in in siniscoop weten  draaien.... vandaar misschien. Nu heeft ze daar een filmtechnische vraag over en vroeg ze mij het volgende :

"Die Marion heeft in de film een dubbele beenamputatie! Ik snap echt niet hoe ze dat gefilmd hebben. Het ziet er ongelooflijk echt uit. Weet jij, als filmkenner, hier iets meer over? Zou die actrice heel de tijd met haar benen dubbel geplooid  in een soort huidkleurig pak zitten??"

Daar ik dit ooit als eens in een andere film had gezien (Forrest Gump) en het me voorstond dat daar met blue-screen techniek gewerkt werd, deed ik wat opzoekingen op het net.
Blijkbaar gebruiken ze een paar kousen (blauw of groen) en dan kunnen ze later elke frame digitaal bewerken. Elke pixel vervangen door wat er achter moet zitten. Dat geeft echt een knap effect.
Marisol surfte met deze tip het volgende filmpje bij elkaar : Opgelet !!! Er komen ook naaktscenes in voor.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten