zaterdag 24 november 2012

Recept uit Belsele

Daar had ik nu echt eens zin in.... gebakken patatten op zijn Belseels.
Ik weet nog dat toen ik net getrouwd was en ik eens gebakken patatten ging klaarmaken Nele zo raar keek. "Wat doe jij nu ? Rauwe patatten in een pan bakken ?  Dat gaat toch niet!" : zei ze maar ik had nooit anders gezien. Blijkbaar niet de gewone gang van zaken. Meestal bak je al gekookte aardappelen van de dag ervoor maar mijn ma deed het dus soms ook gewoon rauw. Ze liet ze wel vaak aanbranden, zo aan 1 kantje. Of dat zo hoorde weet ik eigenlijk niet.


En dus had ik daar vandaag ongelofelijk veel zin in. Ik heb het recept wat aangepast en niet voor een bruin korstje gegaan maar wel voor heerlijke kruiden. Topgerechtje !

1 opmerking:

  1. Het ontstaan van die patatjes is in het begin van 1971 , Ik werkte toen in de onderhoud in " Herfstrust " nu is dat het Lindenhof , om de 2 weken had ik zondags dienst van 8u tot 12u , van 12u45 tot 14 u .
    Wij woonden toen in de Kerkstraat nr.2 het rusthuis had nr.15 .
    Tussen de middag ging ik naar huis voor de warme zondagse maaltijd door Staf ( je papa ) klaar gemaakt . Het was toen zijn lumineuze idee om die patatjes rauw te bakken .met daarbij een stukje gebakken vlees en rauw witloof met mayonaise . smullen was dat !!!

    BeantwoordenVerwijderen