woensdag 27 maart 2013

Greenpeace

Vroeger droeg ik van die 'No-time-to-waste' t-shirt van Greenpeace. Ik dacht dat de wereld anders kon en vooral beter. Voor iedereen !
Nu ben ik daar niet meer zo zeker van. Misschien verlies ik mijn idealen en heb ik ze wel helemaal opgegeven. Toen enkele jaren geleden ze van Greenpeace aan de deur stonden heb ik me weer lid gemaakt. Maandelijks stortte ik € 2,50. Niet veel... maar vele kleintjes maken 1 groot, dacht ik toen. En dan begon het : Greenpeace huurde jonge mensen (van een bureau) in om hun leden telefonisch te contacteren. Ze moesten hen vertellen waar Greenpeace zoal ging aan werken en vroegen dan om meer per maand te storten om dit te kunnen verwezenlijken. En toen gebeurde het ondenkbare.... Ik was zo teleurgesteld !

Dus greenpeace gaf mijn kleine bijdrage uit om hun leden te laten opbellen ! Nee. En toen ze meermaals dit bleven doen heb ik mijn lidmaatschap opgezegd. En dus krijgen we nu nog regelmatig telefoon van hen en vangen ze steeds bot ! Onlangs nog heeft Kene ze 3 keer op 1 dag kunnen afschepen. Knap !

Nu ik op hun site kwam zag ik dat ze een petitie houden om aan Minister Crevits te geven. "Geen uitbreiding van de Brusselse Ring" want dat zou het klimaat van de wereld veranderen !  Kom zeg.... dan kan je even goed campagne gaan voeren tegen iedereen die zomaar wat vlieg reizen maakt. Wat een moeilijk thema toch...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten