maandag 11 maart 2013

Nieuwe Smartphone : Update Galaxy Ace GT-S5830

Vorige week had ik besloten me eens volledig te verdiepen in het vernieuwen van mijn smartphone ( Samsung Galaxy Ace : GT-S5830) Ik had er al van gelezen : je kan namelijk een andere ROM installeren op een smartphone die Android draait. Dat komt er dus eigenlijk op neer dat je vertrouwde schermen er helemaal anders uitzien, dat je meer kan dan standaard en vooral dat ik weer iets meer plaats heb voor apps te kunnen installeren.
Dat was wel een tof project van mezelf. Spannend dat wel, want je weet nooit of alles wel werkt. Zo ontdekte ik pas twee dagen later dat mijn 3G-verbinding niet meer werkt met de nieuwe ROM.

Ik moest trouwens ook nog dringend mijn contactpersonen eens op orde zetten want er zaten er veel dubbel. Sommige met e-mail en andere enkel met GSM-nummer. Ik had gelezen dat ik dat het makkelijkst in Gmail zelf deed maar nu bleken er toch wel enkele nummers verdwenen. Geen nood want de meeste kon ik wel ergens terug vinden. Het is nu ook niet omdat ik het KING abonnement van Telenet heb dat ik kei veel bel of gebeld wordt (maar ik kan het wel he).

Na zo'n weken testen van die ROM begin ik eerlijk gezegd toch weer heimwee te krijgen naar de originele setting. Dus het zou goed kunnen dat ik volgend weekend toch weer mijn gsm naar zijn fabrieksinstellingen terug zet en daarna natuurlijk mezelf meteen weer superuser rechten geef ( ook wel Rooten genaamd) om die vervelende standaard apps die ik nooit gebruik te kunnen verwijderen. Dat was vorige keer echt een fluitje van een cent met SuperOneClick.

UPDATE : ondertussen toch een andere ROM geïnstalleerd. Deze heeft wel 3G ondersteuning maar bluetooth doet blijkbaar raar... naam van de ROM : siiiv3b3.

1 opmerking:

  1. Ik ben al een lange tijd op zoek naar de beste smartphone maar kan er maar niet uit komen. Wil hem namelijk zowel zakelijk als prive gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen