donderdag 28 maart 2013

Justcloud

Cloud hier en cloud daar... Overal is het van in the Cloud.
Er is veel aanbod op het internet van 'online storage'. Zelfs gratis zoals Dropbox (2GB), Sugarsync (5GB), Skydrive (7GB) en Mega (50GB). Natuurlijk heb ik daar overal een account voor, al was het maar om te testen. Ik ben daar uiterst tevreden van. Vooral dropbox heeft mijn voorkeur. Ik vind dat gemakkelijk en zeer praktisch. Maar je weet nooit dat de concurrentie plots beter is en dus maakte ik onlangs een account aan bij Justcloud.
De gratis ruimte was héél snel vol en dus hield ik de dienst al snel voor bekeken tot ik een mailtje kreeg van hun dienst om er toch zeker voor te zorgen dat mijn bestanden allemaal veilig in hun cloud terecht zouden komen. Ze deden me een voorstel : als ik op de meegezonden link zou klikken dan kreeg ik 20 %  korting op hun online opslagruimte. Mooi toch !

Hi Snofsky,
Your account flagged up on our system as having outstanding files which need to be backed up. After reviewing I saw that you have only completed a partial backup of your data.
The trial account which you are currently using has a limited space allowance. To backup the rest of your files, photos and music on your computer you will need to upgrade to a full account with unlimited space and even faster backup.
I have included a special 20% off link below to help you get started.

Maar ik had niet veel interesse om te gaan betalen voor bestanden in the cloud en negeerde de mail.
Twee dagen later weer een mailtje. Deze keer zogezegd van hun Personal Account Manager :

Hey Snofsky,
I see that you didn't get chance to backup the rest of your computer yesterday.
So the photos, music, videos on your SNOFSKY-PC computer are not yet backed up.
I know it would be really bad luck, if your computer crashed 2 days after you signed up for backup but I really don't want to see you lose your files, so I have personally extended your 35% discount for another day for you.
If you use this link it should still have 35% off until midnight today.
link hier (mocht ik niet delen)
If you have any problems let me know ASAP, before the link expires.
Regards,Jamie Heathorn
Personal Account Manager
JustCloud



En dus klikte ik op de link om eens uit te pluizen vanwaar deze nog grotere korting en of het nu misschien wel betaalbaar werd. Helaas, toch nog steeds te veel voor mij hoor. Toen ik de pagina wou verlaten kreeg een een waarschuwing of ik zeker de pagina wou verlaten en toen ik 'nee, ik wil nog blijven' aanklikte kwam er een popup waar ik nu opeens 50 % korting zou krijgen... Ja echt !  50 % korting. Dat is natuurlijk al wat anders dan die eerste 20 %. Meteen dacht ik aan al die mensen die het misschien aan de volle pot hadden betaald ! Stel je voor dat ik die promo van 20 % had genomen... en dus besloot ik om die laatste truck nog eens te proberen en echt waar .... ik kreeg het volgende chatvenster waar ik zogezegd met een medewerker kon chatten. Al gauw had ik door dat het om een chatbot ging. 


Dus echt oplichterij vind ik dat ! En die 70 % kunnen ze ook in hun gat steken. Voor net geen 3 euro per maand ongelimiteerde ruimte is natuurlijk veel aantrekkelijker dan bijna 10.  Ik blijf wel bij het gratis dropbox en als die vol is maak ik gewoon een tweede account met één van mijn vele e-mailadressen. Trouwens, als jullie deze link volgen en zelf ook een dropboxaccount aanmaken dan krijg ik als beloning extra ruimte. Mooi toch ? En vergeet dus nooit eens voor je iets definitief besteld op internet alles te annuleren, misschien wacht je dan ook een extra korting !





Geen opmerkingen:

Een reactie posten