vrijdag 11 april 2014

Verandering

Het is allemaal wat aan het veranderen. Gelukkig maar. Dan heb ik het niet alleen over het wegblijven van de maartse buien en de aprilse grillen maar wel over mijn gewicht. Ik probeer wat kilootjes minder te wegen. Deze keer met ondersteuning van de collega's op het werk. We hebben een weegclubje opgericht. Allez, het bestond al en ik ben mee komen aansluiten.
Wekelijks wordt ons gewicht in een tabel gegoten en ieder heeft zijn of haar streefgewicht zelf mogen bepalen. Tijdens een gezellig etentje hebben we de deadline vastgesteld en afspraken gemaakt. Zo besloten we een gesloten facebookgroep te maken om elkaar wat te steunen. Ook hebben we het lang gehad over belonen en straffen op de dag van de deadline. Uiteindelijk hebben we gekozen om samen een leuke (nader te bepalen) aktiviteit te gaan doen maar dan moet iedereen wel zijn streefgewicht halen. Als 1 iemand het niet haalt gaat het niet door. Voorlopig helpt die groepsdruk. Ik zal eens een voorbeeld geven :
Nu de lernokids met Mamia en pépé Staf aan zee zijn, bleven Nele en ik de traditie trouw : etentje in Brugge. De collega's hadden samen met mij op de kaart gekeken (www.toudkanthuys.be) en mee bepaald waar er (vermoedelijk) minst calloriën in zitten. Nog nooit heb ik daar voor een salade gekozen maar het is reuze meegevallen. Echt waar. Ik zou het direct opnieuw bestellen. Sorry scampi's in de lookboter en ook nog sorry biefstuk friet....ik denk dat ik er een nieuw topgerechtje bij heb.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten