zaterdag 19 april 2014

Zimmer

Er bestaan veel componisten. Grote namen als Beethoven en Mozart lijken vanzelfsprekend. Maar wat zij deden in hun tijd moet echt gigantisch geweest zijn. Waarom horen wij zo weinig over de nieuwe componisten.... die prachtige stukken schrijven ? Omdat klassiek niet meer zo mainstream is ?
Gelukkig is er film. Want elke film heeft een goede soundtrack nodig en zolang wij allen dat blijven geloven zullen er steeds knappe componisten opstaan.
Als ik naar de film ga let ik steeds goed wie er in stond voor de muziek. Mijn topper is Hans Zimmer. Als ik zijn naam zie passeren weet ik dat ik een goeie film zal zien en vooral dat de muziek super zal passen bij hetgeen dat ik aan het bekijken ben. Nu is hij bezig aan een supertof project. Deze zomer bestaat Tomorrowland 10 jaar en net hij gaat daar de Hymne voor schrijven.... Geweldig idee !



Een ander grote filmcompnist is Steve Jablonsky. Ik weet nog goed bij welke film hij me voor het eerst opviel: The Island.
Daar heb ik nadien zelfs de cd van......euh..... gedownload.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten