donderdag 10 juli 2014

let's play

Dat het weer hier in Belgiƫ niet altijd is wat je verwacht weten we en dus kunnen wij ons daar aan aanpassen. Als we eens een dag niet naar het strand kunnen dan zijn er genoeg andere dingen die we kunnen doen.
Kene heeft uit de bibliotheek een cool boek waar alles in staat over nagellak. Ze heeft er al veel in gekeken en is mee gaan shoppen in Oostende. Resultaat : je kan haar 'bellen' voor een plaatsje in haar agenda en dan doet ze je nagels. Ook voeten worden onderhanden genomen (leuke woordspeling zeg). Ook met haar haar is ze creatief. Ze ziet er goed uit en lijkt wel een beetje de jongere versie van Ariana Grande.
Er zijn ook weer gezelschapspelen mee. Maandag nog lekker in het zonnetje Kolonisten gespeeld op ons terras en gisteren nog voor die historische voetbalmatch van Duitsland met Nand en Idris een ronde Monopoly gespeeld. Omdat ze dat nog niet vaak hebben gespeeld werd ik de bank en kon ik hen helpen waar nodig. Gevolg : ik kan dus vanaf nu altijd bank zijn maar heel erg vind ik dat niet. Ik weet nog dat ik als kind echt heel veel dat geldspelletje heb gespeeld en dat super vond. Dat zag ik gisteren bij Idris ook. Eerst niet, toen Nand de grote pot won door op vrij parkeren te staan maar toen er huizen en hotels werden gebouwd en hij merkte dat hij steeds rijker en rijker werd en uiteindelijk het spel won, zag ik die rode wangetjes van opwinding.
Blokus is ook een klassieker aan de zee : een leuke puzzelgame waar je blokjes moet leggen. Waarom ik maar steeds blijf verliezen is me een raadsel. Misschien eens een app zoeken op de smartphone om te oefenen ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten