maandag 7 juli 2014

Vakantie met apps

Niet voor niks de bijnaam 'nonkel app'. Vandaag enkele nieuwe apps voor je smartphone die ik de moeite vind om te delen met jullie. Heb je een iphone dan weet ik niet zeker of deze apps ook beschikbaar zijn voor iOS maar daar komen jullie Maccers wel zelf achter he.
Als eerste SyncMe. Een app die van je contactpersonen meteen de bijhorende foto van facebook haalt. Ook verjaardagen synchroniseerd en een leuk deuntje laat horen als er iemand van je contactpersonen jarig is. Ik test hem alvast uit deze grote vakantie. Een schermvullende foto op mijn scherm als iemand mij opbelt is nog niet gelukt maar dat is misschien een instelling.


Het vroegere WeightMeter Free heet nu  'Gewicht bijhouden, afvallen'. Niet meteen een toffe naam maar echt een supertoffe app voor de mensen die op hun gewicht willen letten en net dat beetje steun nodig hebben om vol te houden. Tegen alle regels in om je niet dagelijks te wegen moedigt deze app je aan om je gewicht te noteren. Meer eigenlijk niet. Weg die tabbelen op de badkamerkast ! Leve de smartphone. Je kan ook je streefgewicht instellen (met datum). Indien je alles mooi bijgehouden hebt kan je grafieken te voorschijn toveren. Jammer dat je je gewicht niet kan delen met andere gebruikers. Dat zou de groepsdruk alleen maar opvoeren. Wie weet een ideetje voor een update in de toekomst?  Een echte aanrader voor alle kilokillers !

En om de week te beginnen test ik morgen ook nog (op aanraden van een vriendin) Fidme. Een app die al je klantenkaarten vervangt. Beetje instelwerk en dan maar hopen dat je niet met rode wangen kolmt te staan aan een drukke kassa... Als het werkt dan hoor je het hier nog wel !




Geen opmerkingen:

Een reactie posten