zaterdag 11 mei 2013

Met de trein

Joepie, ik heb een Mobib-kaart. Ja, een treinkaart ! Ik ga nu voor 3 maand met de trein naar mijn werk (en ook terug natuurlijk). Ik vroeg een formulier aan mijn werkgever en daarmee kon ik gewoon naar het loket in het station om die knappe Mobib-kaart te mogen ontvangen. Ik heb er geen cent voor betaald want woon-werk verkeer met de trein wordt blijkbaar door de werkgever betaald.
In Bornem staat mijn fiets en dan moet ik nog zo'n kleine 5 km fietsen tot in Wintam. Maar waarom doe ik dat nu eigenlijk ? Twee redenen :
Ten eerste omdat ik wat meer wil bewegen. Nu de sportclub toch niet meer open is en er na het werk 's avonds nooit veel tijd meer rest om te gaan sporten kan ik het beter combineren met naar het werk te fietsen. Alleen vond ik de afstand tussen Sint-Niklaas en Wintam echt te groot om dagelijks op en af te fietsen.
Ten tweede is het goed voor het milieu want nu blijft mijn dieselmotor toch meer uitstaan.

Ik heb zelfs een tweedehands vouwfietsje gekocht maar de eerste rit daarop was niet echt een succes. Geen versnellingen met echt klein trappen als gevolg.... Elmer vindt het wel een tof bakske maar die vlieger gaat niet op hoor.

2 opmerkingen: