vrijdag 23 augustus 2013

Tijd

De kwestie is deze :
We hebben wel tijd
Maar we hebben daarvoor geen tijd.
Je tijd besteden is altijd kiezen.
Want je kunt je tijd
Maar op één manier besteden.
En heb je eenmaal gekozen
Dan is die tijd onherroepelijk voorbij.
Die tijd krijg je nooit meer terug.
Dus :
Zeggen dat je voor iets geen tijd hebt
Betekent dat je voor iets anders gekozen hebt
Dat je belangrijker vindt.

Als iemand tijd voor je heeft
Ben jij op dat moment
Het belangrijkste voor hem.
Als iemand zijn tijd aan jou geeft
Dan geeft hij het kostbaarste wat hij heeft
Aan jou...

Door Fernando Peesoa


Eens een tekstje dat ik al een 'tijdje' had willen posten op onze website maar het niet belangrijk genoeg vond het eerst te doen. Nu ik bijna een weekje alleen heb geleefd, besef ik.... dat ik tijd te kort kwam. Gelukkig had ik deze keer wel wat tijd voor mezelf en dat geeft een goed gevoel. Ik hoop dat de vakantiegangers die straks naar huis komen met hetzelfde gevoel terug komen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten