zondag 11 januari 2015

Nieuwe GSM

Het eindejaar is zo één van die ideale momenten in een jaar om een nieuwe gsm aan te schaffen. De meeste operatoren doen dan promoties waarbij je soms echt veel geld kunt besparen. Zo was december 2014 de Proximusmaand. Ik denk dat het voor Proximus ook echt nodig was enkele Telenetters (die ooit van proximus overgestapt waren voor het goedkopere King abonnement) terug te winnen.

Een collega is voor deze actie gevallen. Haar S3 mini werd wat traag en klein... Deze S5 mini is een prachtig toestel en kost via een webwinkel toch € 349. Dus dat wil zeggen dat ze € 300 in haar zak steekt. Want ze betaalde voor haar telenet King abonnement ook maandelijks €15 en dat blijft bij Proximus dus hetzelfde. Alleen neemt ze 1 risico : ze moet 24 maanden bij Proximus blijven. Dus als haar mooie goudkleurige S5 mini stuk gaat of valt dan kan ze blijven betalen. Natuurlijk was ze dat geld anders ook kwijt, bij aankoop via de gewone winkel. 
Nog een bijkomend probleem : door het grote succes van deze actie bleek de beloofde activering na 1 werkdag niet haalbaar en dus zit ze al een week op hete kolen met zo'n mooi toestel. Ik heb haar aangeraden om zeker te klagen bij Proximus want dat is contractbreuk .... Benieuwd naar de reactie van Proximus (en natuurlijk ook benieuwd welke actie Telenet uit haar mouw gaat toveren).

Zelf heb ik een paar maanden geleden mijn gsm (Galaxy S4) laten vallen tijdens het fietsen. Links bovenaan het scherm kapot en van daaruit vertrekt een barst naar de rechter onderhoek. Gelukkig werkte alles nog. Wel merkte ik de dagen erna dat de touch toch niet altijd goed luisterde. Na wat opzoekwerk hoe je zo'n scherm vervangt en navraag in een computerwinkel toch maar besloten het zo te laten. "Misschien probeer ik hem eens naar de fabrieksinstellingen terug te zetten" dacht ik nog bij mezelf. En dus deed ik op 2 januari een poging.
Een hele nacht (echt tot 6 uur 's morgens !!!) aan gewerkt en ik dacht even dat hij helemaal stuk was.
Maar uiteindelijk hem 'geroot' en een goed werkende rom gevonden. 
Zelfs 4G werkt nu !!! En het touchprobleem is weer helemaal weg. Dus ik heb nu eigenlijk ook een nieuwe GSM !




Geen opmerkingen:

Een reactie posten