vrijdag 18 januari 2013

in the cloud

Als je een gsm hebt die foto's kan maken en die ook op internet kan dan kan je vaak apps installeren die er voor zorgen dat die foto's bijna onmiddellijk ook op je pc verschijnen. Dit gebeurd eigenlijk via de zogenaamde 'Cloud'. Een server (computer ergens ter wereld) waar jouw bestanden naar toe worden gestuurd en die een bepaalde map op je computer synchroon houdt. Super makkelijk dus.
Zo raak ik nooit foto's kwijt die ik met mijn gsm genomen heb. Dankjewel Dropbox.
Maar ook als je geen gsm hebt kan deze gratis dienst handig zijn. Een bepaalde map op je pc gratis backuppen ! Gewoon een accountje aanmaken en klaar.


Maar natuurlijk zijn er vergelijkbare diensten zoals google drive, sugarsync of box. Maar ik kijk uit naar de komst van MEGA. 50 Gb gratis opslagruimte in die cloud zou super handig zijn voor mij. Daar heb ik al een plannetje voor. Het zijn de mensen die vroeger achter Megaupload zaten en helaas hun boeltje moesten sluiten omdat er teveel illegale bestanden werden op gedeeld. Vanaf morgen zullen we het zien of Mega dé grote concurrent van al de andere diensten zal worden. Ik hoop van wel want met een naam als Kim Dotcom kan het toch niet fout lopen ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten