woensdag 5 augustus 2015

lotto spelen

Dromen mag.... en zeker als het over de lotto winnen gaat. Ik weet ook wel dat als je elke week het bedrag dat je zou spelen in een spaarpot steekt je op het einde van het jaar een mooi bedrag hebt 'gewonnen' maar het voelt echt niet als spelen (eerder als valsspelen). Stel dat je elke trekking zou meedoen voor 3 euro. Dan speel je zowel op woensdag en op zaterdag en dus een weektotaal van 6 euro. 52 weken lang geeft dit het mooie bedrag van 312 euro. Als je de winstverdeling bekijkt van de laatste trekking dan weet je genoeg.
Gelukkig zijn er ook mensen die aan kansberekening doen. Ik las daar een zeer interessante webblog op na en dan begrijp ik het lottospelen al wat beter. De tips die ik ga onthouden : op woensdagen spelen, in een groep (wat een geluk dat ik collega's heb die dat wel zien zitten) en een cijfercombinatie kiezen die nog nooit heeft gewonnen ! Op de website van de lotto kan je een excelformulier downloaden waarin al die gegevens staan.
Of ik nu echt een freak ga worden met de lotto betwijfel ik sterk maar ik kan niet ontkennen dat ik dat zelf enorm spannend vind. Toch kom ik vaak met de voetjes op de grond als ik een tijdje in grote steden vertoef (zoals Brussel, Gent of Parijs). Als die huizen, al die mensen... Dan besef ik plots dat er zoveel mensen meedoen die ook hun cijfercombinatie proberen. Dan weet je gewoon dat zoiets winnen puur geluk is. Misschien heb ik mijn grote geluk wel al gevonden...



1 opmerking: