zaterdag 8 augustus 2015

Mooi boek


Iedereen is ooit wel al eens op reis geweest, dat zou anders wel heel ongewoon zijn. Er worden ook vaker foto's genomen als je op vakantie bent. Vroeger werden foto's in een album gekleefd en vaak voorzien met tekstjes met iets meer info over die foto. Mijn ouders hebben ook zo boeken. En zo wil het dat mijn moeder enkele dagen voor onze buitenlandse vakantie bij ons langs kwam met een boek dat ik zeker eens moest inkijken. Zij waren in 1999 nog naar de Dordogne-streek geweest om te wandelen en dus leek dat een leuk idee om eens door dat album te bladeren. Helaas heb ik dat maar na de vakantie gedaan.
Toen ons Kene zoveel pijn in haar oor had op onze vakantie waren we toch even ten rade gegaan bij een dokter. Iedereen was mee maar eens in het medisch centrum bleven de jongens en ik buiten wachten.  Bleek daar een pracht van een boom te staan, met zo speciale bloemen. Dat had ik nog nooit gezien en al gauw maakte ik een foto of twee (zie hieronder). Makkelijk zo'n smartphone waar je prachtige foto's mee maakt.
Toen we weer thuis waren en ik toch eens in het dikke album keek viel me één ding op : het zit in de familie ! Want ook tussen de vakantiekiekjes van mijn ouders zitten er vaak natuurfoto's tussen en toch ook wel van deze boom zeker (derde foto hieronder).
Iemand een idee van zijn naam ?






2 opmerkingen: