zondag 30 augustus 2015

Voor het eerst.

Sommige zeggen dat de zomer bijna gedaan is. Dat is dus echt niet waar hoor ! Die duurt nog tot voorbij half september. Het wil niet zeggen dat het bijna weer schooltijd is, dat daarom de zomer verdwijnt. Je hebt soms ook al mooie zomerdagen in de lente en zelfs in het begin van de herfst kan de zon nog aardig uit de hoek komen. De seizoenen laten zich niet graag in vakjes steken.
Een zomersgevoel kan je zelf ook opwekken. Zo maakten we deze week een heerlijke Mocktail (de Strawberry Sunrise)


Deze zomer veel dingen gedaan voor het eerst ! Zoals naar de dodentocht gaan kijken (niet meedoen hoor). Een collega woont langs het parcour en verschillende hadden zich ook ingeschreven. Nu we al een paar jaar niet meer als kookploeg meegaan met de chiro kon ik voor het eerst dus de sfeer eens gaan opsnuiven. Hoe meer dan 10.000 mensen 100 Km te voet willen afleggen binnen de 24 uur.
Wat ik zag was ongelooflijk !  Veel sfeer, ook langs de weg om ze aan te moedigen. Dappere mensen die weten dat ze blaren gaan krijgen, stik kapot zullen zijn.... maar daar toch volledig voor willen gaan. Ik weet nu wel zeker : NOOIT doe ik daar aan mee. 


 Aanmoedigen tot een kot in de nacht wil ik gerust elk jaar komen doen !


Niet alleen ikzelf deed dingen voor het eerst. Ook de scoutsgroep van Idris hebben op kamp gezongen ! Dat hadden wij nu nooit verwacht van hen. Maar het staat op beeld. Trouwens was het wel even schrikken toen we hem op kamp gingen halen want er stond een politiecombie op het terrein. Dan denk je algauw 'ai', maar blijkbaar heeft de lokale politie flink hulp geboden tijdens het kampthema en kregen alle kinderen een dikke pluim en een oorkonde.





En dan is er  nog de gratis upgrade naar Windows 10. De leek eerst vlotjes te gaan maar nu komen stilletjes aan de problemen naar boven. Donderdag kreeg ik mijn desktop zelfs niet meer aan de praat. Alles zit wel in een backup maar dit weekend kon ik toch al meteen een oplossing zoeken. Ofwel helemaal vanaf 0 beginnen met een verse installatie van windows 7 ofwel een ander gratis besturingssysteem uittesten. Daar ik nog enkele dagen vakantie staan heb in het drukke begin van september zag ik dat uittesten wel zitten.

We beginnen met Zorin OS. De ideale stap om van Windows naar Linux te gaan volgens vele websites. Meer info kan je hier vinden. Voor het eerst dus ook Linux ipv Windows.
Voorlopig alles werkend. Een beetje zoeken omdat het vertrouwde wat weg is maar dat maakt het voor mij juist plezant. Ik hoop eigenlijk dat dit voor een tijdje zo mag blijven. Windows 7 gratis upgraden naar 10 ???  ZEKER, maar wacht nog een paar maanden. Ik denk dat Microsoft niet voor niks hun gebruikers een jaar de tijd geven om over te schakelen...

screenshot van Zorin OS
Ik bekijk hier wel even of Linux niet mijn nieuwe uitdaging wordt....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten